Stickameras Sommarbyte

Jag kom hem från en vecka på semester och hittade ett trevligt paket i posten! I det låg ett fantastiskt blått garn och en sticktidning med mycket inspiration. Helt enkelt en liten julafton, så här mitt i sommaren. 

  
I går kväll surfade jag runt på Ravelry för att hitta det perfekta sjalmönstret för garnet. Är lite sugen på att prova någon enkel spetsstickning. Har inte bestämt mig ännu, men det ruggiga sommarvädret gör ju att jag med gott samvete kan krypa mer i soffan och fortsätta leta. Får väl återkomma när jag bestämt mig! Tack, byteskompisen!

På bloggen har det varit knäpptyst, länge…. En intensiv vår på jobbet, har gjort att skapande legat på sparlåga. Men nu har jag anmält att jag ska vara med på Bolmedagen den 25 juli, så igår städa jag bort spindelnätet från verkstaden och satte igång lite produktion. Det ska bli lite nya smycken och kanske något annat kul. Har en liten trollslände idé. Får se om det blir bra! Kommer bilder, om ett tag.

Kommentera

